The Tea Break Award, avagy A Teaszünet Díj


Sziasztok csillagok!

Elképesztő érzés díjat kapni! Én egészen addig nem voltam túl szorgalmas, amíg rá nem leltem magamban az írás örömére. Így azonban nincsen vitrinem tele érmekkel és kupákkal, de még a virtuális polcomon is csak a porcicák kaptak helyet... EDDIG!

Nem tudom elégszer megköszönni Rigó Eszternek, a Coffee and Cakes blog megálomdójának és egyben a legelső rendszeres olvasómnak ezt a szuper lehetőséget! A díjról szóló bejegyzését ide kattintva éritek el. Higgyétek el, érdemes az oldalára tévedni! ;)

A díj megalkotójának oldalát pedig ide kattintva látogathatjátok meg. A jelöltjeim számára ez mindenképpen értékes információ lehet, hiszen a kép, amit a fejlécben láthattok, onnan érhető el - többféle színben! :P

Mindez szép és jó, de mondjam már el, hogy miről is van szó?

Oké, legyen.

Ahhoz, hogy világos legyen, hogy mit is jelent ez a díj, kérek mindenkit, hogy olvassa el a szabályzatot:

Szabályok

1. Köszönd meg a jelölést annak, akitől kaptad a díjat, említsd meg és linkeld be a blogját. Másold be a szabályokat a bejegyzésedbe te is.

2. Mielőtt megválaszolnád a kérdéseket, illesz be egy idézetet, amiről azt gondolod, hogy a legjobban illik hozzád, jellemez téged.

3. Válaszold meg a 8 kérdést, amiket a téged díjazó blogger tett fel.

4. Írj újabb 8 kérdést, amiket majd a te jelöltjeid fognak megválaszolni.

5. Jelöld meg azokat a bloggereket a blogjaikkal együtt, akiket megjutalmazol a díjjal, s magyarázd meg pár szóval, miért pont rájuk esett a választásod.

+1. Kívánj valami szépet az általad díjazott bloggereknek.



Elő a kedvenc teás bögrével és lássunk neki!

Idézet:
Szeretek idézeteket gyűjteni, így elég nehéz volt választani, de talán a legrégebbi kedvencem a következő:
"Ha a beszélgetést tekintjük a dalszövegnek, a nevetést a zenének, az együtt töltött időből így lesz sláger, amelyet bármikor szívesen meghallgatunk, anélkül, hogy megunnánk." - Nicholas Sparks

Eszter kérdései:
1. Ha valamit megváltoztathatnál magadon/magadban, mi lenne az, és miért arra esne a választásod?
2. Szerinted milyen egy ideális ajándék a legjobb barátodnak?
3. Ha valamilyen más típusú blogot vezetnél, milyen lenne az?
4. Van valamilyen bevált módszered az ihlethiány ellen?
5. Mi a kedvenc filmed? Hogyhogy erre esett a választásod?
6. Mi a kedvenc ünneped?
7. Van olyan saját tulajdonságod, amitől a falra mászol?
8. Mikor van a legtöbb időd blogokat olvasni?

Válaszok:
1. Szívesen nőnék pár centit. Elég alacsony vagyok és ahogy anyukám fogalmaz "finom vonású az arcom", így tehát mindenki tíz évvel fiatalabbnak néz. Ez huszonöt évesen nem mindig jó móka. Bár azt hozzá kell tennem, hogy amikor valaki meg tudja, hogy mikor születtem, akkor a reakciója megfizethetetlen.

2. Valamilyen kézzel készített tárgy. Amikre eddig a legbüszkébb vagyok az egy fotóalbum, egy világító festékkel megrajzolt párna és egy általam festett és feldíszített fényképkeret. Szeretem a barátaimat! <3

3. Pár hónapja kiderült "néhány" ételallergiám, ami miatt radikálisan meg kellett változtatnom az étkezési szokásaimat. Gyakran eljátszadozom egy "Így lettem mindenmentes" blog gondolatával.

4. Kihívások! A háromszáz szavas vagy a Pennás feladatok eddig mindig kirángattak az ihlethiányból, még akkor is, ha egy-egy novella igazán nehéz szülés volt.

5. Hűű ezzel megfogtál! Nagy film rajongó vagyok, de az a fajta, aki MINDENT megnéz és mindenről képes jót mondani - oké, majdnem mindenről. Könnyebb lenne a kérdés, hogy melyiket nem nézném meg újra. :D Na, de azért összekapom magam és néhány olyan filmet mondok, amik hatással voltak rám:
Éhezők viadala - A könyvön és a filmen is mindig sírok. Eszméletlenül jó karakterek és félelmetes mondanivaló. Pár napja néztem végig a sorozatot megint és ledöbbentem, hogy még mindig nagy hatással van rám.
Híd Terabithia földjére - Még iskolás koromban láttam. A fantázia erejét mutatta meg nekem ez a film, és azóta hiszem, hogy a színes képzelőerő nem szégyellnivaló, nem gyengeség, hanem pont ellenkezőleg, életet adó erő.
Perzsia hercege - Szívesen ideírnám, hogy az ihletadó, lebilincselő zenéje és az izgalmas világa miatt került fel a hármas listámra, de hát lássuk be, elég annyit mondanom: Jake Gyllenhaal!

6. A karácsony. Minden nyűggel, latyakkal, béna csomagolással és ideges előkészületekkel. Imádom.

7. Mindent az utolsó pillanatra hagyok. Komolyan. A számlabefizetéseket, a diplomám megszerzését, de még a vízvezetékszerelő felhívását is.

8. Világéletemben este/éjszaka szerettem olvasni, mert ilyenkor elnémult a ház, olyan volt, mintha csak én és a könyvben leírt, elképzelt világ létezne. Ez maximum annyival egészült ki időközben, hogy a hétvégéken reggel is körbenézek a blogok háza táján, miközben a kávémat iszom.

Az én kérdéseim:
1. Melyik könyv volt rád a legnagyobb hatással és miért?
2. Mi jelentette a legnagyobb kihívást a blogod megszerkesztésekor?
3. Mit gondolsz, mi a legnagyobb erősséged?
4. Ha lehetne egy szupererőd, mit választanál és miért?
5. Hová utaznál el a legszívesebben? Miért?
6. Mi a legnagyobb félelmed?
7. Ki a kedvenc könyvkaraktered és miért pont ő?
8. Melyik ízesítésű tea a kedvenced?

Díjazottjaim:
Igyekeztem figyelni, hogy kik kaptak eddig már díjat, de aztán ráébredtem, hogy ezt elég nehéz nyomon követni, így azonban elképzelhető, hogy lesz, akinek már másodszor kell nyolc kérdést megválaszolnia. Remélem ők nem fognak haragudni rám ezért! :)

Olyan személyeket szerettem volna díjazni, akik valamilyen hatással voltak rám az elmúlt néhány hónapban. Talán nem is tudjátok, de Ti mindannyian kirángattatok már az ihlethiányból, fékezhetetlenné tettétek fantáziámat az elképesztő történeteitekkel, feladataitokkal és kitartásra sarkalltatok az odaadásotokkal és az elhivatottságotokkal. Szuperek vagytok!


Kívánság:
Kívánom nektek, hogy örömittasan, mosolyogva és egy bögre forró tea mellett legyen alkalmatok válaszolni a kérdésekre. Mivel Paulo Coelho szerintem igenis tud valamit, ezért az ő szavaival zárnám a soraimat, amit remélem ti is megszívleltek majd:

"Úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodom, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják."

8 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon köszönöm a jelölést, itt is megköszönöm azért. XD (hát ez egy nagyon értelmes mondatra sikeredett... :D)
    A Híd Terabithia földjére nekem is nagy kedvencem, de hogy telesírta a párnát, és máig hitetgetem magam azzal, hogy nem...nem így nem lett vége, ez nem igaz... :D

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Akkor pacsi, mert ugyanezt csinálom ennél a filmnél. :D Kitartó kommentelőm vagy, nem volt kérdés, hogy gondolok rád! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Henna! El sem mondhatom, milyen boldog vagyok, hogy rám is gondoltál ennél a díjnál, és hogy sikerült a bejegyzéseimmel, oldalammal inspirálnom Téged. Minél előbb elkészítem a díj feltételeit, köszönöm mégegyszer a jelölést és a kedves szavakat! (:
    Legyen csodálatos napod! <3
    Lonette

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lonette!
      Nekem öröm, ha sikerült szebbé tennem a napodat ezzel a kis aprósággal. :) Alig várom, hogy olvashassam a válaszaidat. :P
      Szép napot! ^^

      Törlés
  4. Hali!
    Nagyon szépen köszönöm a jelölést, neked pedig gratuálok. ^^

    xx Jolt

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Én köszönöm, ha elfogadod. :)

    Henna

    VálaszTörlés
  6. Szia! :)
    Ami késik, nem múlik, én is idepofátlankodok a válaszaimmal hívatlan vendégként :D
    Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseimre :33

    1. Gyakorlatilag minden, amit elolvasok és tetszik, de kettőt igazán kiemelnék: az egyik Rácz-Stefán Tibortól a Túl szép, mert amióta elolvastam sokkal reálisabban látom a körülöttem lévő világot, és rengeteget segített nekem ez a könyv abban, hogy megszűnjenek a gyakran túlzottan negatív előítéleteim; a másik Cormac McCarthy-tól Az út - pofoncsapásként éri az embert, szó szerint a székhez fagyaszt.
    2. A blog nevének kitalálása, mert egy könnyen megjegyezhetőt akartam, ami mégis jól hangzik, rövidíthető és van köze az első ott publikált kisregényemhez.
    3. Talán az, hogy mindent a lehető legtöbb szemszögből vizsgálok meg, és elemzek darabokra viszonylag rövid idő alatt, így általában mondhatni jól meg tudok ítélni bizonyos helyzeteket.
    4. Telepátia - olyan érdekes lehetne megnézni, hogy mit gondolnak valójában az emberek. Egyszerre lenne jó érzés és félelmetesen visszataszító, szóval biztos megérne egy próbát. :D
    5. Régóta Japán a nagy álmom, bár most valami tengerparti sziget felé is kacsintgatok. Japánt azért választanám, mert érdekel a kultúra, az ottani emberek, a városok, meg úgy minden benne. Huzamosabb időt viszont bizonyára képtelen lennék abban a kultúrában eltölteni, de pár hónapra szívesen elutaznék oda.
    6. Az, hogy elveszítek valakit, aki nagyon fontos számomra, illetve a saját gyengeségeim.
    7. Patrick Ness Chaos Walking trilógiájából Todd Hewitt, aki sokkal komplexebb figura, mint elsőre gondolná az ember, emellett hatalmas fejlődésen megy keresztül, "felnövesztik" a történések, és én imádtam ezt olvasni.
    8. A meggyes-étcsokis, a licsis, a fahéjas-szilvás, a citromos macaronos, az eprescupcake...
    teamániás vagyok, van a városban, ahol lakok, egy teaház, mi kell még ide? :D

    R. Eszter, a hívatlan vendég

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Eszter!

      Te mindig lehetsz nálam hívatlan vendég! :D Nagyon örültem neked! És továbbra is hálás vagyok a díjért természetesen, illetve a válaszaidért is! Azért is szuper ez a díj, mert így még jobban megismerhetjük, hogy kik is valójában a bloggerek! Én nagyon-nagyon boldog vagyok, hogy téged is megismerhettelek egy picit jobban! ;)

      Henna

      Törlés